Seminář
 Bad Marienberg, 5.-10.5.2014     Profesorka němčiny Alena Tesařová, přišla do hodiny německého jazyka s informací, že máme možnost jet na týdenní seminář němčiny. Bez přemýšlení jsme souhlasily a čekaly, až nastane daný termín.

A byl tu. V pondělí 5. května jsme se vydaly směrem na pražské hlavní nádraží. Trošku jsme bloudily, ale nakonec jsme se všichni našli. Spolu s námi jelo 6 chlapců z příborského gymnázia, 3 holky z Kladna a 3 holky z Prahy. Před námi bylo cca 8 - 9 hodin cesty.
Po příjezdu jsme se zapsali na hotel, dostali klíče a šli se ubytovat. Následovala večeře a přivítání všech přítomných – nás, Němců, Slovinců, Maďarů a Francouzů.
Další den nás seznámili s programem a my se plni nadšení a elánu pustili do her. První nás čekaly pohybové hry na hřišti, další soutěže byly zaměřené na seznámení. Museli jsme se rovnat do kruhu, nejdříve podle jména, poté podle data narození. Jako poslední nás čekala hra, kde bylo cca 28 týmů po 2-3 lidech. Dostali jsme dětské papírové peníze, mapy, pokyny a otázky. Jeden člověk zůstal na stanovišti, další dva byli průzkumníci. Hra spočívala v tom, že průzkumníci museli uhodnout zemi, kterou tým představoval. Odpoledne následovala příprava národních týmů na Country market, neboli představení našich zemí. Každá skupina měla nějakou představu, nakonec jsme se i my dohodli a ČR odprezentovali . Zjistili jsme, že ČR měla nejhezčí vystoupení, jež bylo zakončené mazurkou.
Ve středu jsme se rozdělili na skupiny podle toho, jaký jsme si vybrali workshop a začali jsme pilně pracovat na projektech. Psali jsme články, fotili, dělali interview a všichni jsme se těšili na večer, čekal nás totiž bowling. Hrálo se v národních týmech a myslím, že jsme si ho všichni užili!
Čtvrtek byl dalším z náročných dní. V 8:45 se vyráželo na výlet. První z měst, která jsme měli navštívit, byl Bonn a Dům historie Německa. Na programu byla prezentace o Evropském parlamentu a různé hry. Na závěr této návštěvy se uskutečnila prohlídka expozice muzea, poválečného rozdělení Německa na NDR a NSR. která byla jak v angličtině, tak v němčině. Poté se naše výprava přesunula do Kolína nad Rýnem, kde jsme měli tříhodinový rozchod. Využili jsme ho k pozdnímu obědu, nákupům, ale i k prohlídce města, například jeho dominanty, Kolínského dómu, který nás ohromil už jen výškou, která činí cca 157 metrů.
V pátek dopoledne jsme dopisovali články pro workshopy, dodělávali poslední úpravy a těsně před obědem si vzájemně ve skupinkách prezentovali naši práci. Lektoři byli spokojení a my též. Po obědě, který byl naším posledním, jsme se vypravili do lanového centra a ZOO, která centrum obklopuje. Kdo nelezl, šel se podívat na zvířátka nebo povzbuzoval kamarády, kteří sebrali odvahu a lezli po lanech.
Nastala dlouho očekávaná chvíle - poslední tanec. Konal se v prostorách suterénu Domu Evropy i s občerstvením zúčastněných. Díky dobrému nápadu Francouzů jsme měli i svítící náramky, takže atmosféra večera byla dokonalá! Čekala nás poslední noc…
V sobotu ráno se mnozí z nás nechtěli ani vracet domů. Naposledy jsme se nasnídali, odevzdali klíče od pokojů, loučili se s kamarády i lektory, naložili batohy a kufry do autobusu, nastoupili a naposledy si zamávali… Netrvalo dlouho a překročili jsme hranice do Čech. Týden strašně rychle utekl a nám se již teď stýská…